image Strona Główna       image SKFAB00GBB       image ceelt smp       image Artykul1       image ArmyBeasts       image 2006 nov p3       

Odnośniki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Europejskie programy i fundusze pomocowe.
Regionalne fundusze filmowe.
Zasady pozyskiwania środków pienię\nych z krajowych, regionalnych
i unijnych funduszy filmowych.
Kosztorysowanie w produkcji filmowej.
Szacunkowy koszt produkcji i promocji filmu.
Dokumentacja powykonawcza filmu.
Kosztorys produkcji powykonawczy.
Bud\et produkcji filmu.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
56
3. wiczenia
" Charakteryzowanie podmiotów gospodarczych wspierających
produkcję filmową w Polsce i w Europie.
" Sporządzanie wniosku wraz z dodatkowymi załącznikami w celu
pozyskania środków krajowych i wspólnotowych na realizację filmu.
" Sporządzanie dokumentacji filmu.
" Przygotowanie kosztorysu produkcji filmu fabularnego na podstawie
scenariusza i scenopisu.
" Planowanie bud\etu filmu fabularnego.
" Przygotowywanie oferty inwestycyjnej dla potencjalnego sponsora.
" Sporządzanie dokumentacji powykonawczej filmu.
4. Zrodki dydaktyczne
Przykładowe bud\ety filmu fabularnego.
Wzorcowy kosztorys produkcji filmu fabularnego.
Kosztorys powykonawczy filmu fabularnego.
Pakiet produkcyjny z załącznikami.
Przykłady filmów przygotowanych z udziałem sponsorów.
Przykłady ofert biznesowych dla: sponsora, koproducenta, wzory listów
intencyjnych.
Programy komputerowe do sporządzenia bud\etu i kosztorysu.
Przykładowe wnioski o pozyskiwanie środków finansowych.
Przykładowe wnioski o dodatkowe zródła finansowania.
5. Wskazania metodyczne do realizacji programu jednostki
Celem realizacji programu jednostki modułowej jest kształtowanie
umiejętności sporządzania dokumentacji finansowej oraz wniosków
w celu pozyskiwania środków finansowych z ro\nych zródeł na produkcję
filmu.
W procesie kształcenia proponuje się stosowanie takich metod
nauczania, jak: metoda tekstu przewodniego, metoda projektów,
inscenizacji, pokazu z instrukta\em, pokazu z objaśnieniem oraz ćwiczeń
praktycznych.
Szczególnie zalecana jest metoda projektów, która pozwala na
kształtowanie umiejętności planowania, korzystania z ró\nych zródeł
informacji, stosowania nabytej wiedzy w praktyce, rozwiązywania
problemów, podejmowania decyzji. Tematyka projektów mo\e dotyczyć
przygotowywania wniosków o pozyskiwanie funduszy ze środków
krajowych i unijnych oraz sporządzania kosztorysu produkcji filmowej.
Metoda projektów pozwala na kształtowanie umiejętności związanych
z podejmowaniem działań począwszy od ich planowania oraz
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
57
poszukiwania wsparcia finansowego, a\ po realizację i ocenę efektów
końcowych, a szczególnie umiejętności takich jak:
 umiejętność pracy w grupie,
 formułowanie problemów,
 planowanie i organizowanie pracy własnej,
 korzystanie z ró\nych zródeł informacji,
 klasyfikowanie informacji z punktu widzenia celów,
 integracja wiedzy z ró\nych dyscyplin,
 podejmowanie decyzji indywidualnych i grupowych,
 rozwiązywanie konfliktów,
 samoocena własnej pracy.
Zajęcia powinny odbywać się w pracowni techniki zdjęciowej lub
pracowni monta\u obrazu, w grupie do 15 uczniów z podziałem na
zespoły 2-4 osobowe.
6. Propozycje metod sprawdzania i oceniania osiągnięć
edukacyjnych ucznia
Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów powinno
odbywać się przez cały czas realizacji programu jednostki modułowej, na
podstawie określonych kryteriów. Systematyczne sprawdzanie i ocenianie
dostarcza nauczycielowi informacji o efektach jego pracy, o postępach
ucznia w nauce oraz ułatwia zaplanowanie procesu kształcenia.
Osiągnięcia uczniów proponuje się sprawdzać na podstawie:
sprawdzianów ustnych i pisemnych, sprawdzianów praktycznych, testów
osiągnięć szkolnych, obserwacji pracy ucznia podczas wykonywania
ćwiczeń.
Podczas kontroli i oceny osiągnięć uczniów w formie sprawdzianów
ustnych nale\y oceniać umiejętności operowania zdobytą wiedzą,
zwracać uwagę na merytoryczną jakość wypowiedzi, właściwe
stosowanie pojęć zawodowych oraz poprawność wnioskowania.
Podczas sprawdzania i oceniania projektów proponuje się zwrócić
uwagę na:
 trafność koncepcji projektu,
 dobór materiałów zródłowych,
 plan projektu,
 podział zadań oraz stopień zaanga\owania się uczestników
w realizację projektu,
 prezentację projektu.
W ocenie końcowej osiągnięć uczniów nale\y uwzględnić wyniki
sprawdzianów, przygotowanie merytoryczne, aktywność na zajęciach,
współpracę w zespole.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
58
Moduł 313[07].Z3
Organizacja produkcji telewizyjnej
1. Cele kształcenia
W wyniku procesu kształcenia uczeń (słuchacz) powinien umieć:
 planować proces produkcji telewizyjnej,
 przygotowywać harmonogramy prac dotyczące produkcji telewizyjnej,
 sporządzać raporty dziennie, monta\owe i produkcyjne,
 organizować pracę zgodnie z etapami produkcji telewizyjnej,
 ustalać skład zespołów produkcyjnych,
 organizować stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii,
 określać zasady współpracy poszczególnych członków zespołu
produkcyjnego,
 koordynować działania poszczególnych członków zespołu
produkcyjnego,
 kontrolować zgodność produkcji z planem,
 opracowywać oferty usług dotyczących produkcji telewizyjnej,
 prowadzić korespondencję w sprawach związanych z produkcją
telewizyjną,
 planować strukturę organizacyjną w przedsiębiorstwa telewizyjnego,
 kierować zespołem pracowników,
 sporządzać dokumentację produkcji telewizyjnej,
 opracowywać kosztorysy usług i zleceń produkcyjnych,
 opracowywać kosztorys produkcji audycji telewizyjnej, [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blacksoulman.xlx.pl