Odnośniki
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Europejskie programy i fundusze pomocowe. Regionalne fundusze filmowe. Zasady pozyskiwania środków pienię\nych z krajowych, regionalnych i unijnych funduszy filmowych. Kosztorysowanie w produkcji filmowej. Szacunkowy koszt produkcji i promocji filmu. Dokumentacja powykonawcza filmu. Kosztorys produkcji powykonawczy. Bud\et produkcji filmu. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 56 3. wiczenia " Charakteryzowanie podmiotów gospodarczych wspierających produkcję filmową w Polsce i w Europie. " Sporządzanie wniosku wraz z dodatkowymi załącznikami w celu pozyskania środków krajowych i wspólnotowych na realizację filmu. " Sporządzanie dokumentacji filmu. " Przygotowanie kosztorysu produkcji filmu fabularnego na podstawie scenariusza i scenopisu. " Planowanie bud\etu filmu fabularnego. " Przygotowywanie oferty inwestycyjnej dla potencjalnego sponsora. " Sporządzanie dokumentacji powykonawczej filmu. 4. Zrodki dydaktyczne Przykładowe bud\ety filmu fabularnego. Wzorcowy kosztorys produkcji filmu fabularnego. Kosztorys powykonawczy filmu fabularnego. Pakiet produkcyjny z załącznikami. Przykłady filmów przygotowanych z udziałem sponsorów. Przykłady ofert biznesowych dla: sponsora, koproducenta, wzory listów intencyjnych. Programy komputerowe do sporządzenia bud\etu i kosztorysu. Przykładowe wnioski o pozyskiwanie środków finansowych. Przykładowe wnioski o dodatkowe zródła finansowania. 5. Wskazania metodyczne do realizacji programu jednostki Celem realizacji programu jednostki modułowej jest kształtowanie umiejętności sporządzania dokumentacji finansowej oraz wniosków w celu pozyskiwania środków finansowych z ro\nych zródeł na produkcję filmu. W procesie kształcenia proponuje się stosowanie takich metod nauczania, jak: metoda tekstu przewodniego, metoda projektów, inscenizacji, pokazu z instrukta\em, pokazu z objaśnieniem oraz ćwiczeń praktycznych. Szczególnie zalecana jest metoda projektów, która pozwala na kształtowanie umiejętności planowania, korzystania z ró\nych zródeł informacji, stosowania nabytej wiedzy w praktyce, rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji. Tematyka projektów mo\e dotyczyć przygotowywania wniosków o pozyskiwanie funduszy ze środków krajowych i unijnych oraz sporządzania kosztorysu produkcji filmowej. Metoda projektów pozwala na kształtowanie umiejętności związanych z podejmowaniem działań począwszy od ich planowania oraz Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 57 poszukiwania wsparcia finansowego, a\ po realizację i ocenę efektów końcowych, a szczególnie umiejętności takich jak: umiejętność pracy w grupie, formułowanie problemów, planowanie i organizowanie pracy własnej, korzystanie z ró\nych zródeł informacji, klasyfikowanie informacji z punktu widzenia celów, integracja wiedzy z ró\nych dyscyplin, podejmowanie decyzji indywidualnych i grupowych, rozwiązywanie konfliktów, samoocena własnej pracy. Zajęcia powinny odbywać się w pracowni techniki zdjęciowej lub pracowni monta\u obrazu, w grupie do 15 uczniów z podziałem na zespoły 2-4 osobowe. 6. Propozycje metod sprawdzania i oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów powinno odbywać się przez cały czas realizacji programu jednostki modułowej, na podstawie określonych kryteriów. Systematyczne sprawdzanie i ocenianie dostarcza nauczycielowi informacji o efektach jego pracy, o postępach ucznia w nauce oraz ułatwia zaplanowanie procesu kształcenia. Osiągnięcia uczniów proponuje się sprawdzać na podstawie: sprawdzianów ustnych i pisemnych, sprawdzianów praktycznych, testów osiągnięć szkolnych, obserwacji pracy ucznia podczas wykonywania ćwiczeń. Podczas kontroli i oceny osiągnięć uczniów w formie sprawdzianów ustnych nale\y oceniać umiejętności operowania zdobytą wiedzą, zwracać uwagę na merytoryczną jakość wypowiedzi, właściwe stosowanie pojęć zawodowych oraz poprawność wnioskowania. Podczas sprawdzania i oceniania projektów proponuje się zwrócić uwagę na: trafność koncepcji projektu, dobór materiałów zródłowych, plan projektu, podział zadań oraz stopień zaanga\owania się uczestników w realizację projektu, prezentację projektu. W ocenie końcowej osiągnięć uczniów nale\y uwzględnić wyniki sprawdzianów, przygotowanie merytoryczne, aktywność na zajęciach, współpracę w zespole. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 58 Moduł 313[07].Z3 Organizacja produkcji telewizyjnej 1. Cele kształcenia W wyniku procesu kształcenia uczeń (słuchacz) powinien umieć: planować proces produkcji telewizyjnej, przygotowywać harmonogramy prac dotyczące produkcji telewizyjnej, sporządzać raporty dziennie, monta\owe i produkcyjne, organizować pracę zgodnie z etapami produkcji telewizyjnej, ustalać skład zespołów produkcyjnych, organizować stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii, określać zasady współpracy poszczególnych członków zespołu produkcyjnego, koordynować działania poszczególnych członków zespołu produkcyjnego, kontrolować zgodność produkcji z planem, opracowywać oferty usług dotyczących produkcji telewizyjnej, prowadzić korespondencję w sprawach związanych z produkcją telewizyjną, planować strukturę organizacyjną w przedsiębiorstwa telewizyjnego, kierować zespołem pracowników, sporządzać dokumentację produkcji telewizyjnej, opracowywać kosztorysy usług i zleceń produkcyjnych, opracowywać kosztorys produkcji audycji telewizyjnej,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plblacksoulman.xlx.pl
|