image Strona Główna       image SKFAB00GBB       image ceelt smp       image Artykul1       image ArmyBeasts       image 2006 nov p3       

Odnośniki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

pielęgnacyjny,
 środki do dezynfekcji,
 materiały zabiegowe,
 materiały higieniczne (gaza, płatki kosmetyczne, lignina),
 bielizna zabiegowa,
 rękawiczki lateksowe,
 instrukcja wykonania ćwiczenia.
,,Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
35
6. EWALUACJA OSIGNI UCZNIA
Przykłady narzędzi pomiaru dydaktycznego
TEST 1
Test dwustopniowy do jednostki modułowej  Pielęgnowanie zdrowej
skóry
Test składa się z 20 zadań, z których:
- zadania 1  15 są z poziomu podstawowego,
- zadania 16  20 są z poziomu ponadpodstawowego.
Punktacja zadań 0 lub 1 punkt
Za każdą prawidłową odpowiedz uczeń otrzymuje 1 punkt. Za złą odpowiedz lub jej brak
uczeń otrzymuje 0 punktów.
Proponuje się następujące normy wymagań  uczeń otrzyma następujące
oceny szkolne:
- dopuszczający  za rozwiązanie co najmniej 10 zadań z poziomu podstawowego,
- dostateczny  za rozwiązanie co najmniej 14 zadań z poziomu podstawowego,
- dobry  za rozwiązanie 16 zadań, w tym co najmniej 2 z poziomu ponadpodstawowego,
- bardzo dobry  za rozwiązanie 18 zadań, w tym co najmniej 3 z poziomu
ponadpodstawowego,
Plan testu Klucz odpowiedzi
Nr Cel operacyjny Kategoria Poziom Poprawna
zad. (mierzone osiągnięcia ucznia) celu wymagań odpowiedz
Określić cechy cery normalnej
1 C P a
& cienka o jasnoróżowym kolorze
oraz ma skłonność do przebarwień,
Wskazać cechy skóry suchej
2 C P
rozszerzonych naczyń
krwionośnych oraz łuszczenia się.
Rozróżnić przyczyny
3 B P c
przetłuszczania skóry
- masaż ręczny,
- zabiegi z użyciem prądów
galwanicznych,
- nałożenie maski dostosowane do
potrzeb skóry (np. olejowej,
Wyliczyć zasady pielęgnacji
parafinowo  woskowej
cery suchej w gabinecie
4 A P
zmiękczającej naskórek,
kosmetycznym
odżywczej, algowej, dotleniającej,
głęboko nawilżającej),
- aplikację substancji czynnych
w formie ampułek o działaniu
nawilżającym i rozluzniającym.
,,Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
36
Rozróżnić cechy skóry
5 B P b
mieszanej
Określić działanie olejku
lawendowego na
6 C P b
samopoczucie klienta
Przewidzieć skutki ekspozycji
skóry na działanie
7 C P a
szkodliwych czynników
atmosferycznych
& koloryt, rodzaj i defekty&
gładkość, napięcie i elastyczność
oraz grubość tkanki tłuszczowej &
Rozróżnić metody badania
8 B P wartości pH skóry, stopień
skóry i jej przydatków
nawilżenia, stopień natłuszczenia,
elastyczność, szorstkość oraz
stopień utraty wody transepidermalnej
Przewidzieć objawy na skórze
9 C P b
wywołane cukrzycą
& które zaspakaja zapotrzebowanie
Podać definicję
organizmu pod względem zarówno
10 A P
pełnowartościowego żywienia
ilości jak i doboru składników
pokarmowych.
Wskazać składniki odżywcze
niezbędne do prawidłowego
11 C P a
funkcjonowania organizmu
Wskazać zastosowanie
12 C P c
wyciągów ziołowych
Określić działanie substancji
13 C P d
leczniczych
Zaproponować skład ampułki
14 C P a
o działaniu łagodzącym
- oczyszczanie twarzy preparatami
antybakteryjnymi,
-tonizowanie skóry tonikiem do
cery tłustej,
-stosowanie kremów na dzień
o działaniu matującym, a na noc
kremów regulujących pracę
Wyliczyć zalecenia
gruczołów łojowych,
15 pielęgnacyjne dla cery tłustej A P
- aplikacja kremów odżywczych na
w domu
szyję i dekolt oraz żeli (kremów)
pielęgnacyjnych pod oczy,
- wykonanie raz w tygodniu
peelingu oraz nałożeniu maski
oczyszczającej,
- stosowanie kremów z brokerami
przeciwsłonecznymi w lecie
,,Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
37
Przewidzieć zaburzenia pracy
16 D PP c
organów wewnętrznych
Przewidzieć skutki niedoboru
17 D PP d
białek w organizmie
Określić działanie ceramidów
18 C PP b
na skórę
- plamy barwnikowe,
Wskazać zmiany skórne
- teleangiektazje,
19 wywołane nadmiarem C PP
- zakażenia grzybicze
hormonów żeńskich
- magazynowanie wody w skórze
- & do pomiaru transepidermalnej
utraty wody,
- & do pomiaru elastyczności
Wskazać zastosowanie
skóry,
20 aparatów wykorzystywanych C PP
- & do pomiaru wartości odczynu
w diagnostyce kosmetycznej
skóry,
- & do pomiaru zawartości
tłuszczu na skórze i włosach.
,,Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
38
Przebieg testowania
Instrukcja dla nauczyciela
1. Ustal z uczniami termin przeprowadzenia sprawdzianu, z co najmniej jednotygodniowym
wyprzedzeniem.
2. Omów z uczniami cel stosowania pomiaru dydaktycznego.
3. Zapoznaj uczniów z rodzajem zadań podanych w zestawie oraz z zasadami punktowania.
4. Przeprowadz z uczniami próbę udzielania odpowiedzi na takie typy zadań testowych,
jakie będą w teście. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blacksoulman.xlx.pl