Odnośniki
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
pielęgnacyjny, środki do dezynfekcji, materiały zabiegowe, materiały higieniczne (gaza, płatki kosmetyczne, lignina), bielizna zabiegowa, rękawiczki lateksowe, instrukcja wykonania ćwiczenia. ,,Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 35 6. EWALUACJA OSIGNI UCZNIA Przykłady narzędzi pomiaru dydaktycznego TEST 1 Test dwustopniowy do jednostki modułowej Pielęgnowanie zdrowej skóry Test składa się z 20 zadań, z których: - zadania 1 15 są z poziomu podstawowego, - zadania 16 20 są z poziomu ponadpodstawowego. Punktacja zadań 0 lub 1 punkt Za każdą prawidłową odpowiedz uczeń otrzymuje 1 punkt. Za złą odpowiedz lub jej brak uczeń otrzymuje 0 punktów. Proponuje się następujące normy wymagań uczeń otrzyma następujące oceny szkolne: - dopuszczający za rozwiązanie co najmniej 10 zadań z poziomu podstawowego, - dostateczny za rozwiązanie co najmniej 14 zadań z poziomu podstawowego, - dobry za rozwiązanie 16 zadań, w tym co najmniej 2 z poziomu ponadpodstawowego, - bardzo dobry za rozwiązanie 18 zadań, w tym co najmniej 3 z poziomu ponadpodstawowego, Plan testu Klucz odpowiedzi Nr Cel operacyjny Kategoria Poziom Poprawna zad. (mierzone osiągnięcia ucznia) celu wymagań odpowiedz Określić cechy cery normalnej 1 C P a & cienka o jasnoróżowym kolorze oraz ma skłonność do przebarwień, Wskazać cechy skóry suchej 2 C P rozszerzonych naczyń krwionośnych oraz łuszczenia się. Rozróżnić przyczyny 3 B P c przetłuszczania skóry - masaż ręczny, - zabiegi z użyciem prądów galwanicznych, - nałożenie maski dostosowane do potrzeb skóry (np. olejowej, Wyliczyć zasady pielęgnacji parafinowo woskowej cery suchej w gabinecie 4 A P zmiękczającej naskórek, kosmetycznym odżywczej, algowej, dotleniającej, głęboko nawilżającej), - aplikację substancji czynnych w formie ampułek o działaniu nawilżającym i rozluzniającym. ,,Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 36 Rozróżnić cechy skóry 5 B P b mieszanej Określić działanie olejku lawendowego na 6 C P b samopoczucie klienta Przewidzieć skutki ekspozycji skóry na działanie 7 C P a szkodliwych czynników atmosferycznych & koloryt, rodzaj i defekty& gładkość, napięcie i elastyczność oraz grubość tkanki tłuszczowej & Rozróżnić metody badania 8 B P wartości pH skóry, stopień skóry i jej przydatków nawilżenia, stopień natłuszczenia, elastyczność, szorstkość oraz stopień utraty wody transepidermalnej Przewidzieć objawy na skórze 9 C P b wywołane cukrzycą & które zaspakaja zapotrzebowanie Podać definicję organizmu pod względem zarówno 10 A P pełnowartościowego żywienia ilości jak i doboru składników pokarmowych. Wskazać składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego 11 C P a funkcjonowania organizmu Wskazać zastosowanie 12 C P c wyciągów ziołowych Określić działanie substancji 13 C P d leczniczych Zaproponować skład ampułki 14 C P a o działaniu łagodzącym - oczyszczanie twarzy preparatami antybakteryjnymi, -tonizowanie skóry tonikiem do cery tłustej, -stosowanie kremów na dzień o działaniu matującym, a na noc kremów regulujących pracę Wyliczyć zalecenia gruczołów łojowych, 15 pielęgnacyjne dla cery tłustej A P - aplikacja kremów odżywczych na w domu szyję i dekolt oraz żeli (kremów) pielęgnacyjnych pod oczy, - wykonanie raz w tygodniu peelingu oraz nałożeniu maski oczyszczającej, - stosowanie kremów z brokerami przeciwsłonecznymi w lecie ,,Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 37 Przewidzieć zaburzenia pracy 16 D PP c organów wewnętrznych Przewidzieć skutki niedoboru 17 D PP d białek w organizmie Określić działanie ceramidów 18 C PP b na skórę - plamy barwnikowe, Wskazać zmiany skórne - teleangiektazje, 19 wywołane nadmiarem C PP - zakażenia grzybicze hormonów żeńskich - magazynowanie wody w skórze - & do pomiaru transepidermalnej utraty wody, - & do pomiaru elastyczności Wskazać zastosowanie skóry, 20 aparatów wykorzystywanych C PP - & do pomiaru wartości odczynu w diagnostyce kosmetycznej skóry, - & do pomiaru zawartości tłuszczu na skórze i włosach. ,,Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 38 Przebieg testowania Instrukcja dla nauczyciela 1. Ustal z uczniami termin przeprowadzenia sprawdzianu, z co najmniej jednotygodniowym wyprzedzeniem. 2. Omów z uczniami cel stosowania pomiaru dydaktycznego. 3. Zapoznaj uczniów z rodzajem zadań podanych w zestawie oraz z zasadami punktowania. 4. Przeprowadz z uczniami próbę udzielania odpowiedzi na takie typy zadań testowych, jakie będą w teście.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plblacksoulman.xlx.pl
|