Odnośniki
|
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008 W nowym oknie zaznaczamy utworzony wczeÅ›niej plik projektu i wciskamy przycisk Otwórz. Po wczytaniu projektu w oknie podglÄ…du wybieramy Widok i nastÄ™pnie Pokazuj zmiany i 1/2 Okna. W zakÅ‚adce Bitrate ustawiamy kolejno: 1. Kontener - zaznaczamy AVI. 2. Audio A - wciskamy przycisk Wybierz i wczytujemy Å›cieżkÄ™ dzwiÄ™kowÄ… w formacie MP3, utworzonÄ… za pomocÄ… kodera Aud-X. 3. Kodek - zaznaczamy kodek, który bÄ™dzie użyty podczas kompresji. W naszym przypadku jest to XviD. 4. Wybieramy pojemność oraz ilość pÅ‚yt, na jakÄ… ma siÄ™ zmieÅ›cić nasz film. W naszym przypadku bÄ™dzie to jedna pÅ‚yta o pojemnoÅ›ci 700 MB. 5. W polu Przeplatanie i Koszty AVI, z rozwijanej listy Audio 1 wybieramy vbr mp3. Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008 Przechodzimy do zakÅ‚adki Rozdzielczość. 1. Format obrazu zródÅ‚owego - w tym polu zaznaczamy format naszego filmu. W naszym przypadku jest to PAL, lecz gdy film jest w formacie NTSC wówczas zaznaczamy pole NTSC. 2. Proporcje obrazu zródÅ‚owego - wybieramy opcjÄ™ jakÄ… wskazaÅ‚ nam DGIndex podczas tworzenia projektu. W naszym przypadku sÄ… to proporcje 16:9. 3. Zaznaczamy Piksel i wciskamy przycisk Auto. Przyc. (Automatyczne przycinanie). Program automatycznie obetnie czarne pasy, które sÄ… widoczne podczas odtwarzania na górze i dole ekranu. 4. W tym polu widzimy, o ile pikseli zostaÅ‚ przyciÄ™ty obraz. 5. Przyciskami zmieniamy rozdzielczość poziomÄ… tak, aby wartość BÅ‚Ä…d Aspektu (6) byÅ‚a jak najbliższa zeru. Rozdzielczość pionowa zostanie dobrana automatycznie. Przed zmianÄ… rozdzielczoÅ›ci możemy zmienić skok moduÅ‚u szerokoÅ›ci (ModuÅ‚-S) (7) i wysokoÅ›ci (ModuÅ‚-W) (8), wybierajÄ…c z rozwijanych list odpowiednio 4 i 2. Możemy również manipulujÄ…c przyciskami w polu 4, przyciąć obraz tak, aby BÅ‚Ä…d Aspektu byÅ‚ równy zero. Dopóki nie przekracza on wartoÅ›ci +/- 1% nie powinien on być zauważalny podczas oglÄ…dania filmu. W okienku podglÄ…du wciskamy Zapisz i Koduj. W nowym oknie zostawiamy wszystkie opcje tak, jak zaproponowaÅ‚ nam program i wciskamy przycisk Zapisz i Enkoduj. Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008 W kolejny oknie wpisujemy nazwÄ™ naszego pliku koÅ„cowego i wciskamy Zapisz. Otworzy siÄ™ Panel Kontrolny Kodowania. W zakÅ‚adce DzwiÄ™k 1 zaznaczamy opcjÄ™ Tylko muksuj (1) i sprawdzamy wartość opóznienia (ang. Delay) (2) podanÄ… przez program. Wartość ta musi być taka sama, jaka jest podana w nazwie pliku AC3 otrzymanego za pomocÄ… DGIndex. W naszym przypadku nazwa pliku AC3 jest: projekt AC3 T01 3_2ch 384Kbps DELAY 0ms.ac3. Jak widać wartość Delay wynosi zero i takÄ… samÄ… podaÅ‚ Gordian Knot. W zależnoÅ›ci od posiadanego filmu wartość ta może być dodatnia lub ujemna. W tym drugim przypadku oprócz podania wartoÅ›ci w polu Opóznienie, musi być zaznaczone również pole Ujemne. Warto zwrócić na to uwagÄ™, aby pózniej uniknąć problemów z desynchronizacjÄ… dzwiÄ™ku wzglÄ™dem obrazu. Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008 Przechodzimy do zakÅ‚adki XviD. Wciskamy przycisk 1-szy Przebieg (1) w celu ustawienia parametrów pierwszego przebiegu. Po zakoÅ„czeniu ustawieÅ„, wciskamy przycisk 2-gi Przebieg (2) i ustawiamy parametry drugiego przebiegu. Mniej zaawansowanym użytkownikom radzimy pozostawienie takich opcji, jakie zaproponowaÅ‚ program. WiÄ™cej o konfiguracji kodeka XviD można przeczytać tutaj. Na koniec wciskamy przycisk Dodaj pracÄ™ do kolejki (3). Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008 Program spyta nas czy chcemy rozpocząć kodowanie. Potwierdzamy wciskajÄ…c przycisk Yes. Rozpoczyna siÄ™ proces kompresji. W zależnoÅ›ci od mocy procesora i dÅ‚ugoÅ›ci filmu, może on potrwać nawet kilka godzin. PostÄ™p pierwszego, a nastÄ™pnie drugiego przebiegu możemy Å›ledzić w oknie Statusu. Drugi przebieg może trwać dÅ‚użej, ponieważ podczas pierwszego przebiegu, kodek zbiera tylko informacje o obrazie, a wÅ‚aÅ›ciwa kompresja jest wykonywana podczas drugiego przebiegu. Odtwarzanie plików AVI z dzwiÄ™kiem MP3 5.1 Aud-X Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008 Aby móc w peÅ‚ni cieszyć siÄ™ dzwiÄ™kiem przestrzennym, oprócz zestawu gÅ‚oÅ›ników 5.1 musimy posiadać również odtwarzacz w peÅ‚ni kompatybilny z DirectShow. Serwis VideoAudio.pl poleca nastÄ™pujÄ…ce playery: BSPlayer, Windows Media Pl Classic (WMPC), Media Player Classic (MPC), SubEdit. Po uruchomieniu filmu z dzwiÄ™kiem MP3 5.1 Aud-X, w zasobniku systemowym pojawi siÄ™ ikona dekodera. Klikamy na niÄ… dwukrotnie, wywoÅ‚ujÄ…c w ten sposób okno dekodera. W zakÅ‚adce Decode wskazujemy system gÅ‚oÅ›ników, jakie mamy podpiÄ™te do komputera: - Your sound system is stereo (DPLII) - dla gÅ‚oÅ›ników stereo, - Your sound system is surround (5.1) - dla gÅ‚oÅ›ników 5.1. Jeżeli dekoder jest prawidÅ‚owo skonfigurowany w dolnej części okna powinien być napis aud-x STDQ 128 kbps 48000 Hz surround. Napis ten może siÄ™ różnić w zależnoÅ›ci od profilu, który użyliÅ›my przy konwersji pliku AC3. Opcje DolbyProLogicII decode (movies) i Pseudosurround effect (music) sÅ‚użą jedynie do odtwarzania plików stereofonicznych, i pozwalajÄ… użytkownikowi wybrać tryb konwersji ze stereo do 5.1, tj. 1) Gdy dzwiÄ™k stereo jest downmixem zgodnym z DolbyProLogic II, wybieramy DPLII (taki dzwiÄ™k wystÄ™puje głównie w filmach); 2) Gdy odtwarzamy muzykÄ™, wybieramy Pseudosurround. UWAGA: JeÅ›li odtwarzany jest dzwiÄ™k 5.1 (np. Aud-X, bÄ…dz AC3, bÄ…dz 6 kanaÅ‚owy PCM) wybór którejÅ› z powyższych opcji nie ma wpÅ‚ywu na sygnaÅ‚ wyjÅ›ciowy, gdyż na wejÅ›ciu jest on formatem wielokanaÅ‚owym (nie ma potrzeby konwertować ze stereo/mono do 5.1) Jeżeli w dolnej części okna dekodera widnieje napis pcm 48000 Hz mono, oznacza to, że dekoder nie przetwarza prawidÅ‚owo strumienia audio. Przechodzimy do zakÅ‚adki Config, zaznaczamy pole Decode Aud-X/MP3 i wciskamy przycisk OK. Zamykamy okno dekodera i odtwarzacz. Po ponownym uruchomieniu filmu, do naszych uszu dobiegnie przestrzenny dzwiÄ™k MP3 5.1 Aud-X. Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plblacksoulman.xlx.pl
|