image Strona Główna       image SKFAB00GBB       image ceelt smp       image Artykul1       image ArmyBeasts       image 2006 nov p3       

Odnośniki

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008
W nowym oknie zaznaczamy utworzony wcześniej plik projektu i wciskamy przycisk Otwórz.
Po wczytaniu projektu w oknie podglądu wybieramy Widok i następnie Pokazuj zmiany i 1/2 Okna.
W zakładce Bitrate ustawiamy kolejno:
1. Kontener - zaznaczamy AVI.
2. Audio A - wciskamy przycisk Wybierz i wczytujemy ścieżkę dzwiękową w formacie MP3, utworzoną za
pomocÄ… kodera Aud-X.
3. Kodek - zaznaczamy kodek, który będzie użyty podczas kompresji. W naszym przypadku jest to XviD.
4. Wybieramy pojemność oraz ilość płyt, na jaką ma się zmieścić nasz film. W naszym przypadku będzie to
jedna płyta o pojemności 700 MB.
5. W polu Przeplatanie i Koszty AVI, z rozwijanej listy Audio 1 wybieramy vbr mp3.
Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008
Przechodzimy do zakładki Rozdzielczość.
1. Format obrazu zródłowego - w tym polu zaznaczamy format naszego filmu. W naszym przypadku jest to
PAL, lecz gdy film jest w formacie NTSC wówczas zaznaczamy pole NTSC.
2. Proporcje obrazu zródłowego - wybieramy opcję jaką wskazał nam DGIndex podczas tworzenia projektu.
W naszym przypadku sÄ… to proporcje 16:9.
3. Zaznaczamy Piksel i wciskamy przycisk Auto. Przyc. (Automatyczne przycinanie). Program
automatycznie obetnie czarne pasy, które są widoczne podczas odtwarzania na górze i dole ekranu.
4. W tym polu widzimy, o ile pikseli został przycięty obraz.
5. Przyciskami zmieniamy rozdzielczość poziomą tak, aby wartość Błąd Aspektu (6) była jak najbliższa zeru.
Rozdzielczość pionowa zostanie dobrana automatycznie. Przed zmianą rozdzielczości możemy zmienić skok
modułu szerokości (Moduł-S) (7) i wysokości (Moduł-W) (8), wybierając z rozwijanych list odpowiednio 4 i
2.
Możemy również manipulując przyciskami w polu 4, przyciąć obraz tak, aby Błąd Aspektu był równy zero.
Dopóki nie przekracza on wartości +/- 1% nie powinien on być zauważalny podczas oglądania filmu.
W okienku podglÄ…du wciskamy Zapisz i Koduj.
W nowym oknie zostawiamy wszystkie opcje tak, jak zaproponował nam program i wciskamy przycisk Zapisz i
Enkoduj.
Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008
W kolejny oknie wpisujemy nazwę naszego pliku końcowego i wciskamy Zapisz.
Otworzy się Panel Kontrolny Kodowania. W zakładce Dzwięk 1 zaznaczamy opcję Tylko muksuj (1) i
sprawdzamy wartość opóznienia (ang. Delay) (2) podaną przez program. Wartość ta musi być taka
sama, jaka jest podana w nazwie pliku AC3 otrzymanego za pomocÄ… DGIndex.
W naszym przypadku nazwa pliku AC3 jest: projekt AC3 T01 3_2ch 384Kbps DELAY 0ms.ac3. Jak widać
wartość Delay wynosi zero i taką samą podał Gordian Knot. W zależności od posiadanego filmu wartość ta
może być dodatnia lub ujemna. W tym drugim przypadku oprócz podania wartości w polu Opóznienie, musi być
zaznaczone również pole Ujemne. Warto zwrócić na to uwagę, aby pózniej uniknąć problemów z
desynchronizacją dzwięku względem obrazu.
Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008
Przechodzimy do zakładki XviD. Wciskamy przycisk 1-szy Przebieg (1) w celu ustawienia parametrów
pierwszego przebiegu. Po zakończeniu ustawień, wciskamy przycisk 2-gi Przebieg (2) i ustawiamy parametry
drugiego przebiegu. Mniej zaawansowanym użytkownikom radzimy pozostawienie takich opcji, jakie
zaproponował program. Więcej o konfiguracji kodeka XviD można przeczytać tutaj.
Na koniec wciskamy przycisk Dodaj pracÄ™ do kolejki (3).
Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008
Program spyta nas czy chcemy rozpocząć kodowanie. Potwierdzamy wciskając przycisk Yes.
Rozpoczyna się proces kompresji. W zależności od mocy procesora i długości filmu, może on potrwać nawet
kilka godzin. Postęp pierwszego, a następnie drugiego przebiegu możemy śledzić w oknie Statusu.
Drugi przebieg może trwać dłużej, ponieważ podczas pierwszego przebiegu, kodek zbiera tylko informacje o
obrazie, a właściwa kompresja jest wykonywana podczas drugiego przebiegu.
Odtwarzanie plików AVI z dzwiękiem MP3 5.1 Aud-X
Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008
Aby móc w pełni cieszyć się dzwiękiem przestrzennym, oprócz zestawu głośników 5.1 musimy posiadać
również odtwarzacz w pełni kompatybilny z DirectShow. Serwis VideoAudio.pl poleca następujące playery:
BSPlayer, Windows Media Pl Classic (WMPC), Media Player Classic (MPC), SubEdit.
Po uruchomieniu filmu z dzwiękiem MP3 5.1 Aud-X, w zasobniku systemowym pojawi się ikona dekodera.
Klikamy na nią dwukrotnie, wywołując w ten sposób okno dekodera.
W zakładce Decode wskazujemy system głośników, jakie mamy podpięte do komputera:
- Your sound system is stereo (DPLII) - dla głośników stereo,
- Your sound system is surround (5.1) - dla głośników 5.1.
Jeżeli dekoder jest prawidłowo skonfigurowany w dolnej części okna powinien być napis aud-x STDQ 128
kbps 48000 Hz surround. Napis ten może się różnić w zależności od profilu, który użyliśmy przy konwersji
pliku AC3.
Opcje DolbyProLogicII decode (movies) i Pseudosurround effect (music) służą jedynie do odtwarzania
plików stereofonicznych, i pozwalają użytkownikowi wybrać tryb konwersji ze stereo do 5.1, tj.
1) Gdy dzwięk stereo jest downmixem zgodnym z DolbyProLogic II, wybieramy DPLII (taki dzwięk występuje
głównie w filmach);
2) Gdy odtwarzamy muzykÄ™, wybieramy Pseudosurround.
UWAGA: Jeśli odtwarzany jest dzwięk 5.1 (np. Aud-X, bądz AC3, bądz 6 kanałowy PCM) wybór którejś z
powyższych opcji nie ma wpływu na sygnał wyjściowy, gdyż na wejściu jest on formatem wielokanałowym (nie
ma potrzeby konwertować ze stereo/mono do 5.1)
Jeżeli w dolnej części okna dekodera widnieje napis pcm 48000 Hz mono, oznacza to, że dekoder nie
przetwarza prawidłowo strumienia audio. Przechodzimy do zakładki Config, zaznaczamy pole Decode
Aud-X/MP3 i wciskamy przycisk OK. Zamykamy okno dekodera i odtwarzacz. Po ponownym uruchomieniu
filmu, do naszych uszu dobiegnie przestrzenny dzwięk MP3 5.1 Aud-X.
Prawa autorskie © VideoAudio.pl 2001-2008 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blacksoulman.xlx.pl